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Privacy Policy

주식회사 쉬피도 개인정보 처리방침

 

주식회사 쉬피도(이하 “회사”라 합니다)는 고객의 개인정보를 소중하게 생각하며 고객의 개인정보를 보호하기 위하여 항상 만전을 기하고 있습니다. 이에 회사는 개인정보 보호법 제30조에 따라 고객의 개인정보를 보호하고 이와 관련한 고충을 신속하고 원활하게 처리할 수 있도록 하기 위하여 다음과 같이 개인정보 처리방침을 수립∙공개합니다.

 

1(개인정보 처리목적) 회사는 다음의 목적을 위하여 개인정보를 처리합니다. 처리하고 있는 개인정보는 다음의 목적 이외의 용도로는 이용되지 아니하며, 이용 목적이 변경되는 경우에는 개인정보 보호법 제18조에 따라 별도의 동의를 받는 등 필요한 조치를 이행할 예정입니다.

구분

이용목적

 

 

 

홈페이지 회원 가입 및 관리

- 회원 가입의사 확인

- 회원제 서비스 제공에 따른 본인 식별∙인증

- 회원자격 유지∙관리

- 서비스 부정이용 방지

- 14세 미만 아동의 개인정보 처리 시 법정대리인의 동의여부 확인

- 각종 고지 및 통지, 고충처리 등

 

 

 

재화 또는 서비스 제공, 청약 철회에 따른 환급

- 물품배송

- 서비스 제공

- 계약서∙청구서 발송

- 콘텐츠 제공

- 맞춤서비스 제공

- 본인인증∙연령인증

- 요금결제∙정산

- 청약철회∙환불 등

고충처리

- 민원인의 신원 확인

- 민원사항 확인

- 사실조사를 위한 연락∙통지

- 처리결과 통보 등

2(개인정보의 처리 및 보유기간) 회사는 법령에 따른 개인정보 보유∙이용기간 또는 정보주체로부터 개인정보를 수집 시에 동의받은 개인정보 보유∙이용기간 내에서 개인정보를 처리∙보유합니다.

각각의 개인정보 처리 및 보유 기간은 다음 각 호와 같습니다.

  1. 홈페이지 회원 가입 및 관리: 회사 홈페이지 탈퇴 시까지. 다만, 다음 각 목에 해당하는 경우에는 해당 사유 종료 시까지.

  1. 관계 법령 위반에 따른 수사∙조사 등이 진행 중인 경우에는 해당 수사∙조사 종료 시까지

  2. 홈페이지 이용에 따른 채권∙채무관계 잔존 시에는 해당 채권∙채무관계 정산 시까지

  1. 재화 또는 서비스 제공, 청약 철회에 따른 환급: 재화∙서비스 공급완료 및 요금결제∙정산 완료 시까지. 다만, 다음 각 목의 사유에 해당하는 경우에는 해당 기간 종료 시까지

  1. 전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률에 따른 표시∙광고, 계약내용 및 이행 등 거래에 관한 기록

  1. 표시∙광고에 관한 기록: 6개월

  2. 계약 또는 청약철회, 대금결제, 재화 등의 공급기록: 5

  3. 소비자 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록: 3

  1. 통신비밀보호법 제41조에 따른 통신사실확인자료 보관

  1. 가입자 전기통신일시, 개시∙종료시간, 상대방 가입자번호, 사용도수, 발신기지국 위치추적자료: 1

  2. 컴퓨터통신, 인터넷 로그기록자료, 접속지 추적자료: 3개월

  1. 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 시행령 제29조에 따른 본인확인정보 보관: 게시판에 정보 게시가 종료된 후 6개월

 

3(개인정보의 제3자 제공) 회사는 정보주체의 개인정보를 제1조에서 명시한 범위 내에서만 처리하며, 정보주체의 동의, 법률의 특별한 규정 등 개인정보 보호법 제17조 및 제18조에 해당하는 경우에만 개인정보를 제3자에게 제공합니다.

회사는 다음과 같이 개인정보를 제3자에게 제공하고 있습니다.

개인정보를 제공받는 자

제공받는 자의 개인정보 이용목적

제공하는 개인정보 항목

제공받는 자의 보유∙이용기간

판매자(seller)

주문상품의 배송, 반품 및 환불, 고객 상담 및 불만 처리 등 전자상거래 계약의 이행을 위하여 필요한 업무의 처리

성명, 전화번호, 휴대폰번호, 배송지 주소, 이메일주소, 통관고유번호

재화 또는 서비스의 제공 또는 청약 철회에 따른 환급 목적 달성 후 파기(, 관계법령에 정해진 규정에 따라 법정기간 동안 보관)

 

 

 

 

4(개인정보처리의 위탁) 회사는 원활한 개인정보 업무처리를 위하여 다음과 같이 개인정보 처리업무를 위탁하고 있습니다.

수탁자

위탁사무 및 목적

보유 및 이용기간

CJ대한통운

상품의 배송

회원 탈퇴 및 위탁계약 만료 시까지

케이지이니시스

신용카드, 휴대폰, 계좌이체 등을 통한 결제업무 일체

회원 탈퇴 및 위탁계약 만료 시까지

엑심베이

신용카드, 휴대폰, 계좌이체 등을 통한 결제업무 일체

회원 탈퇴 및 위탁계약만료 시까지

회사는 위탁계약 체결 시 개인정보 보호법 제25조에 따라 위탁업무 수행목적외 개인정보 처리금지, 기술적∙관리적 보호조치, 재위탁 제한, 수탁자에 대한 관리∙감독, 손해배상 등 책임에 관한 사항을 계약서 등 문서에 명시하고, 수탁자가 개인정보를 안전하게 처리하는지 감독하고 있습니다. 회사는 다음과 같이 개인정보를 제3자에게 제공하고 있습니다.

위탁업무의 내용이나 수탁자가 변경될 경우에는 지체 없이 본 개인정보 처리방침을 통하여 공개하도록 하겠습니다.

5(정보주체와 법정대리인의 권리∙의무) 정보주체는 회사에 대하여 언제든지 개인정보 열람∙정정∙삭제∙처리정지 요구 등의 권리를 행사할 수 있습니다.

1항에 따른 권리 행사는 회사에 대하여 개인정보 보호법 시행령 제41조 제1항에 따라 서면, 전자우편, 모사전송(FAX) 등을 통하여 하실 수 있으며, 회사는 이에 대하여 지체없이 조치하겠습니다. 회사는 정보주체의 개인정보를 제1조에서 명시한 범위 내에서만 처리하며, 정보주체의 동의, 법률의 특별한 규정 등 개인정보 보호법 제17조 및 제18조에 해당하는 경우에만 개인정보를 제3자에게 제공합니다.

1항에 따른 권리 행사는 정보주체의 법정대리인이나 위임을 받은 자 등 대리인을 통하여 하실 수 있습니다. 이 경우 개인정보 보호법 시행규칙 별지 제11호 서식에 따른 위임장을 제출하셔야 합니다.

개인정보 열람 및 처리정지 요구는 개인정보 보호법 제35조 제5, 37조 제2항에 의하여 정보주체의 권리가 제한될 수 있습니다.

개인정보의 정정 및 삭제 요구는 다른 법령에서 그 개인정보가 수집 대상으로 명시되어 있는 경우에는 삭제를 요구할 수 없습니다.

회사는 정보주체 권리에 따른 열람의 요구, 정정∙삭제의 요구, 처리정지의 요구 시 열람 등 요구를 한 자가 본인이거나 정당한 대리인인지 확인합니다.

 

6(처리하는 개인정보 항목) ① 회사는 다음의 개인정보 항목을 처리하고 있습니다.

유형

수집∙이용 항목

수집∙이용 목적

필수

페이스북 아이디, 구글 아이디, 아마존 아이디, 이메일 주소 및 비밀번호

홈페이지 회원 가입 및 관리

성명, 수령인 연락처, 배송지주소, 통관고유번호, 계좌주명, 계좌번호, 카드 소유주명, 요금청구 및 결제 기록

재화 또는 서비스 제공, 청약 철회에 따른 환급

선택

 

고객에게 맞춤형 서비스 및 장바구니 담기 기능 등을 제공하기 위하여 회사의 서비스 이용 과정에서 아래 개인정보 항목이 자동으로 생성되어 수집될 수 있습니다.

  • 아이피주소, 쿠키, MAC주소, 서비스 이용기록, 방문기록, 이용정지 및 해지기록 등

7(개인정보의 파기) 회사는 개인정보 보유기간의 경과, 처리목적 달성 등 개인정보가 불필요하게 되었을 때에는 지체없이 해당 개인정보를 파기합니다.

정보주체로부터 동의받은 개인정보 보유기간이 경과하거나 처리목적이 달성되었음에도 불구하고 다른 법령에 따라 개인정보를 계속 보존하여야 하는 경우에는, 해당 개인정보를 별도의 데이터베이스(DB)로 옮기거나 보관장소를 달리하여 보존합니다.

개인정보 파기의 절차 및 방법은 다음 각 호와 같습니다.

  1. 파기절차: 회사는 파기 사유가 발생한 개인정보를 선정하고, 회사의 개인정보 보호책임자의 승인을 받아 개인정보를 파기합니다.

  2. 파기방법: 회사는 전자적 파일 형태로 기록∙저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없도록 파기하며, 종이 문서에 기록∙저장된 개인정보는 분쇄기로 분쇄하거나 소각하여 파기합니다.

 

8(개인보의 안전성 확보조치) 회사는 개인정보의 안전성 확보를 위하여 다음 각 호와 같은 조치를 취하고 있습니다.

  1. 관리적 조치: 회사는 개인정보 보유기간의 경과, 처리목적 달성 등 개인정보가 불필요하게 되었을 때에는 지체없이 해당 개인정보를 파기합니다.

  2. 기술적 조치: 개인정보처리시스템 등의 접근권한 관리, 접근통제시스템 설치, 고유식별정보 등의 암호화, 보안프로그램 설치

  3. 물리적 조치: 전산실, 자료보관실 등의 접근통제

 

9(개인정보 자동 수집 장치의 설치∙운영 및 거부에 관한 사항) 회사는 이용자에게 개별적인 맞춤서비스를 제공하기 위하여 이용정보를 저장하고 수시로 불러오는 쿠키(cookie)를 사용합니다.

쿠키는 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버(http)가 이용자의 컴퓨터 브라우저에 보내는 소량의 정보이며 이용자들의 PC 컴퓨터 내의 하드디스크에 저장되기도 합니다.

쿠키는 이용자가 방문한 각 서비스와 웹 사이트들에 대한 방문 및 이용형태, 인기 검색어, 보안접속 여부 등을 파악한 후 이용자에게 최적화된 정보를 제공하기 위하여 사용됩니다.

웹브라우저 상단의 도구>인터넷옵션>개인정보 메뉴의 옵션 설정을 통하여 쿠키 저장을 거부할 수 있습니다.

쿠키 저장을 거부할 경우 맞춤형 서비스 이용에 어려움이 발생할 수 있습니다.

 

10(개인정보 보호책임자) 회사는 개인정보 처리에 관한 업무를 총괄해서 책임지고, 개인정보 처리와 관련한 정보주체의 불만처리 및 피해구제 등을 위하여 다음 각 호와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.

  1. 개인정보 보호책임자

성명: 조 성 주

직책: 웹개발팀 팀장

연락처: 01066388708

 

정보주체는 회사의 서비스(또는 사업)을 이용하시면서 발생한 모든 개인정보 보호 관련 문의, 불만처리, 피해구제 등에 관한 사항을 개인정보 보호책임자 및 담당부서로 문의하실 수 있습니다. 회사는 정보주체의 문의에 대하여 지체 없이 답변 및 처리해 드릴 것입니다.

 

11(귄익침해 구제방법) 정보주체는 아래 각 호의 기관에 대하여 개인정보 침해에 대한 피해구제, 상담 등을 하실 수 있습니다. , 아래의 기관은 회사와는 별개의 기관으로서, 회사의 자체적인 개인정보 불만처리, 피해구제 결과에 만족하지 못하시거나 보다 자세한 도움이 필요하시면 제10조에 기재된 연락처로 문의하여 주시기 바랍니다.

  1. 개인정보 침해신고센터(한국인터넷진흥원 운영)

  • 소관업무: 개인정보 침해사실 신고, 상담 신청

  • 홈페이지: privacy.kisa.or.kr

  • 전화: (국번없이) 118

  • 주소: (58324) 전남 나주시 진흥길 9(빛가람동 301-2) 3층 개인정보침해신고센터

  1. 개인정보 분쟁조정위원회

  • 소관업무: 개인정보 분쟁조정신청, 집단분쟁조정(민사적 해결)

  • 홈페이지: www.kopico.go.kr

  • 전화: (국번없이) 1833-6972

  • 주소: (03171) 서울특별시 종로구 세종대로 209 정부서울청사 4

  1. 대검찰청 사이버범죄수사단: 02-3480-3573(www.spo.go.kr)

  2. 경찰청 사이버안전국: 182(http://cyberbureau.police.go.kr)

 

12(개인정보 처리방침의 시행 및 변경) 이 개인정보 처리방침은 시행일로부터 적용됩니다. 고객의 개인정보 권리에 중요한 변경이 발생하는 경우 최소 30일 전에 회사의 웹사이트 등을 통하여 고지합니다.

현재 개인정보 처리방침 시행일: 2020. 11. 01.

 

 

Personal Information Processing Policy

 

SHIPDO Co., Ltd. (hereinafter referred to as the “Company”) values ​​customers' personal information and always makes every effort to protect customer's personal information. Accordingly, in accordance with Article 30 of the Personal Information Protection Act, the Company establishes and discloses the following personal information processing policy in order to protect the personal information of customers and to deal with related grievances quickly and smoothly.

 

Article 1 (Purpose of personal information processing) The company processes personal information for the following purposes. The personal information being processed is not used for purposes other than the following purposes, and if the purpose of use is changed, we will take necessary measures such as obtaining separate consent in accordance with Article 18 of the Personal Information Protection Act.

Category Purpose of use

 

 

 

Homepage member registration and management-Confirmation of membership intention

-Identification and authentication according to the provision of membership service

-Membership maintenance and management

-Prevention of illegal use of service

-Confirmation of consent of legal representative when processing personal information of children under 14 years of age

-Various notices and notices, grievance handling, etc.

 

 

 

Provision of goods or services, refund for withdrawal of subscription-Delivery of goods

-Service provision

-Send contracts and invoices

-Content provision

-Provide customized service

-Identity verification and age verification

-Payment and settlement

-Subscription withdrawal/refund, etc.

Grievance handling-identification of the complainant

-Confirmation of civil complaints

-Contact and notification for fact-finding

-Notification of processing results, etc.

Article 2 (Processing and retention period of personal information) ① The company processes and retains personal information within the period of retention and use of personal information agreed upon when collecting personal information from the data subject or the period of personal information retention and use in accordance with laws and regulations. Do it.

Each personal information processing and retention period is as follows.

1. Homepage membership registration and management: Until withdrawal from the company homepage. However, in the following cases, until the end of the reason.

1. If an investigation or investigation in violation of related laws is in progress, until the end of the investigation or investigation

2. In the event that the bond-debt relationship remains due to the use of the website, until the settlement of the bond-debt relationship

2. Refund due to provision of goods or services or withdrawal of subscription: Until the completion of supply of goods and services and completion of payment and settlement. However, in the case of any of the following reasons, until the end of the period

1. Records of transactions, such as display and advertisement, contract details and performance in accordance with the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.

a) Records on labeling and advertisement: 6 months

b) Records of contract or subscription withdrawal, payment, and supply of goods: 5 years

c) Records on consumer complaints or dispute settlement: 3 years

2. Storage of communication fact confirmation data pursuant to Article 41 of the Communication Secret Protection Act

a) Subscriber telecommunication date and time, start/end time, subscriber number, frequency of use, and location tracking data of the sending base station: 1 year

b) Computer communication, Internet log record data, access point tracking data: 3 months

3. Storage of identification information pursuant to Article 29 of the Enforcement Decree of the Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc.: 6 months after information posting on the bulletin board is finished

 

Article 3 (Provision of personal information to a third party) ① The company processes the personal information of the information subject only within the range specified in Article 1, consent of the information subject, special provisions of the law, etc. Article 17 and Articles of the Personal Information Protection Act Personal information is provided to third parties only in cases falling under Article 18.

The company provides personal information to third parties as follows.

Recipient of personal information Purpose of using personal information of the recipient Personal information items to be provided Retention and use period of the recipient

Seller Handling of tasks necessary for the implementation of e-commerce contracts, such as delivery of ordered products, returns and refunds, customer consultation and complaint handling, etc.Name, phone number, mobile phone number, shipping address, email address, customs clearance number, goods or services Destruction after achieving the purpose of refund following the provision of or withdrawal of subscription (however, it is kept for a statutory period in accordance with the provisions set forth in related laws)

 

 

 

 

Article 4 (Consignment of personal information processing) ① The company entrusts personal information processing tasks as follows for smooth personal information processing.

Consignee consignment work and purpose retention and use period

Until membership withdrawal and consignment contract expiration of CJ Logistics products

 

All payments through CGI INICIS credit card, mobile phone, account transfer, etc. Until membership withdrawal and consignment contract expiration

 

All payments through EximBay credit card, mobile phone, account transfer, etc.

Until membership withdrawal and consignment contract expiration

 

When signing a consignment contract, the Company shall provide a contract with matters related to liability such as prohibition of processing of personal information other than the purpose of performing consignment work, technical and administrative protection measures, restrictions on reconsignment, management and supervision of the consignee, compensation for damages, etc. in accordance with Article 25 of the Personal Information Protection Act. Etc., and oversees whether the trustee handles personal information safely. The company provides personal information to third parties as follows.

If the contents of the consignment business or the consignee change, we will disclose it through this personal information processing policy without delay.

Article 5 (Rights and obligations of the information subject and legal representative) ① The information subject may exercise the rights to the company at any time, such as requesting access to, correction, deletion, and suspension of processing of personal information.

Exercising rights pursuant to Paragraph 1 may be made to the Company through written, e-mail, fax, etc. in accordance with Article 41 Paragraph 1 of the Enforcement Decree of the Personal Information Protection Act, and the Company will take action without delay. The company processes the personal information of the information subject only within the range specified in Article 1, and only if it falls under Articles 17 and 18 of the Personal Information Protection Act, such as the consent of the information subject and special provisions of the law, to a third party. provide.

The exercise of rights pursuant to Paragraph 1 can be done through the legal representative of the information subject or through an agent such as a person who has been delegated. In this case, you must submit a power of attorney in accordance with the form of Attachment 11 of the Enforcement Regulations of the Personal Information Protection Act.

The rights of the information subject may be restricted in accordance with Article 35 (5) and Article 37 (2) of the Personal Information Protection Act for requests to view and stop processing personal information.

Request for correction and deletion of personal information cannot be requested if the personal information is specified as the object of collection in other laws.

The company verifies whether the person who made the request for access according to the rights of the information subject, request for correction or deletion, or request for access to suspension of processing is the person or a legitimate agent.

 

Article 6 (Personal information items to be processed) ① The company processes the following personal information items.

Type Collection and Use Items Collection and Purpose of Use

Mandatory Facebook ID, Google ID, Amazon ID, email address and password Homepage membership and management

Name, recipient's contact information, shipping address, customs clearance number, account holder name, account number, card holder name, billing and payment records Provide goods or services, refund for withdrawal of subscription

Select

 

The following personal information items may be automatically generated and collected in the process of using the company's services in order to provide customized services and shopping cart functions to customers.

-IP address, cookie, MAC address, service use record, visit record, suspension and termination record, etc.

Article 7 (Destruction of personal information) ① The company destroys the personal information without delay when personal information becomes unnecessary, such as the elapse of the personal information retention period or achievement of the processing purpose.

If the personal information retention period agreed by the information subject has elapsed or the purpose of processing has been achieved, if personal information must be kept in accordance with other laws and regulations, the personal information may be transferred to a separate database (DB) or the storage location Preserved otherwise.

The procedures and methods of personal information destruction are as follows.

1. Destruction procedure: The company selects the personal information for which the reason for destruction occurred, and destroys the personal information with the approval of the company's personal information protection manager.

2. Destruction method: The company destroys personal information recorded and stored in the form of electronic files so that the records cannot be reproduced, and personal information recorded and stored in paper documents is destroyed by shredding or incineration.

 

Article 8 (Measures to ensure the safety of personal information) The company takes the following measures to ensure the safety of personal information.

1. Administrative measures: The company destroys the personal information without delay when personal information becomes unnecessary, such as the elapse of the personal information retention period or achievement of the processing purpose.

2. Technical measures: management of access rights such as personal information processing system, installation of access control system, encryption of unique identification information, installation of security programs

3. Physical measures: Access control of computer room, data storage room, etc.

 

Article 9 (Installation, Operation, and Refusal of Automatic Personal Information Collection Device) ① The Company uses cookies that store and retrieve usage information in order to provide individual customized services to users.

Cookies are a small amount of information sent to the user's computer browser by the server (http) used to operate the website, and may be stored on the hard disk in the user's PC computer.

Cookies are used to provide optimized information to users after identifying the types of visits and usage, popular search terms, and secure access to each service and website visited by users.

You can refuse to store cookies by setting options in the Tools> Internet Options> Personal Information menu at the top of the web browser.

If you refuse to save cookies, you may experience difficulties in using customized services.

 

Article 10 (Person in charge of personal information protection) ① The company is responsible for the handling of personal information, and has a personal information protection manager as follows for handling complaints and remedy for damages related to personal information processing. Are specified.

1. Personal Information Protection Officer

Name: Sungjoo Jo

Position: Web Development Team Leader

Contact: 01066388708

 

The information subject can inquire to the person in charge of personal information protection and the department in charge of all personal information protection related inquiries, complaint handling, damage relief, etc. that occurred while using the company's service (or business). The company will respond and handle inquiries from the information subject without delay.

 

Article 11 (Remedy for infringement of rights and interests) The information subject may provide relief and counseling for personal information infringement to the following organizations. However, the following institutions are separate from the company, and if you are not satisfied with the company's own personal information complaint handling and damage relief results, or if you need more detailed help, please contact the contact number listed in Article 10.

 

please.

1. Personal Information Infringement Report Center (operated by Korea Internet & Security Agency)

-Responsibility: Report of personal information infringement, request for consultation

-Homepage: privacy.kisa.or.kr

-Phone: (without area code) 118

-Address: (58324) Personal Information Infringement Reporting Center on the 3rd floor, 9 Jinheung-gil, Naju-si, Jeollanam-do (301-2 Bitgaram-dong)

2. Personal Information Dispute Mediation Committee

-Jurisdiction: Personal information dispute mediation application, collective dispute mediation (civil settlement)

-Homepage: www.kopico.go.kr

-Phone: (without area code) 1833-6972

-Address: (03171) 4th floor of Seoul Government Complex, 209 Sejong-daero, Jongno-gu, Seoul

3. Supreme Prosecutors' Office Cyber ​​Crime Investigation Division: 02-3480-3573 (www.spo.go.kr)

4. National Police Agency Cyber ​​Bureau: 182 (http://cyberbureau.police.go.kr)

 

Article 12 (Enforcement and Change of Personal Information Processing Policy) This personal information processing policy is applied from the effective date. In the event of a material change to the customer's personal information rights, it will be notified through the company's website at least 30 days in advance.

Current privacy policy enforcement date: 2020. 11.