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Terms of Use

쉬피도 이용 약관

 

1(목적)

쉬피도 이용 약관(이하 “본 약관”이라 합니다)은 주식회사 쉬피도(이하 “회사”라 합니다)가 운영하는 웹사이트(www.shippido.co.kr, 이하 “쉬피도”라고 합니다)에서 제공하는 전자상거래 관련 서비스(이하 “서비스”라 합니다)를 이용함에 있어 상품 또는 용역을 거래하는 자 간의 권리, 의무 등 기타 필요사항, 이용자 및 회원과 회사 간의 권리, 의무, 책임사항 및 이용자 및 회원의 서비스 이용절차 등에 관한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

 

2(용어의 정의)

본 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.

  1. 쉬피도: 자유로운 상품 또는 용역의 거래를 위하여 회사가 제공하는 전자상거래 시스템과 그 운영을 위한 웹사이트를 의미합니다.

  2. 이용자: 본 약관에 따라 회사가 제공하는 서비스를 받는 회원과 비회원을 의미합니다.

  3. 회원: 본 약관에 동의하고 회사와 서비스 이용계약을 체결한 자를 의미합니다.

  4. 비회원: 회원으로 가입하지 않은 상태에서 회사가 제공하는 서비스를 이용하는 자를 의미합니다.

  5. 아이디: 회원의 식별과 서비스 이용을 위하여 이용자가 회사의 시스템에 등록한 이용자 본인의 계정(페이스북, 구글, 아마존, 이메일 주소 등 기타 본인임을 식별할 수 있는 모든 수단을 포함한다)을 의미합니다.

  6. 판매자: 본인의 상품을 판매할 목적으로 회사와 별도로 판매 이용계약을 맺고, 쉬피도를 통하여 구매자에게 본인의 상품을 판매하는 자를 의미합니다.

  7. 구매자: 쉬피도에 등록된 판매자의 상품을 구매하는 자를 의미하며, 회원과 비회원을 모두 포함합니다.

1항에서 정의되지 않은 용어의 의미는 관련 법령 및 일반적인 거래관행을 따릅니다.

 

3(약관의 명시, 효력 및 변경)

회사는 본 약관의 내용과 회사의 상호, 대표자 성명, 영업소 소재지 주소, 전화번호, 사업자등록번호, 통신판매업신고번호, 개인정보관리책임자 등을 이용자가 쉽게 확인할 수 있도록 쉬피도의 초기 서비스 화면에 개시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 제공할 수 있습니다.

회사는 『전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률』 (이하 “전자상거래법”이라 합니다), 『약관의 규제에 관한 법률』, 『전자문서 및 전자거래기본법』, 『전자금융거래법』, 『전자서명법』, 『정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률』, 『소비자기본법』 등 관련 법령에 위배되지 않는 범위 내에서 본 약관을 개정할 수 있습니다.

회사가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행 약관과 함께 쉬피도의 초기 서비스 화면에 그 적용일자의 7일 전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, 이용자에게 불리하게 약관내용을 변경하는 경우에는 그 적용일자의 30일 전부터 적용일자 전일까지 공지합니다.

3항에 의하여 변경된 약관은 관련 법령에 특별한 규정 기타 부득이한 사유가 없는 한 그 적용일자 이전으로 소급하여 적용되지 아니합니다.

3항에 의하여 공지된 적용일자 이후에 이용자가 명시적으로 거부의사를 표명하지 아니한 경우에는 개정된 약관에 동의한 것으로 간주하며, 변경된 약관에 동의하지 아니한 회원은 회원 탈퇴를 요청할 수 있습니다. 3항의 조치에도 불구하고 약관의 개정사실을 알지 못함으로써 발생하는 이용자의 피해에 대하여 회사는 책임을 부담하지 않습니다.

 

4(약관 외 규정)

본 약관에 밝히지 않은 사항은 전자상거래법 등 관련 법령의 규정과 일반 상관례를 따릅니다.

회사는 필요한 경우 특정 서비스에 적용될 개별약관을 정하여 이를 쉬피도에 공지할 수 있으며, 이 경우 개별약관이 본 약관에 우선하여 적용됩니다.

5(이용계약의 성립)

회사가 제공하는 서비스에 관한 이용계약은 서비스를 이용하고자 하는 자의 이용신청을 회사가 승낙함으로써 성립하며, 이때 서비스를 이용하고자 하는 자는 본 약관에 동의한다는 의사표시를 하여야 합니다.

서비스 이용계약의 성립시기는 회사의 이용승낙 의사가 쉬피도의 서비스 화면이나 이메일 등을 통하여 이용 신청자에게 도달한 시점으로 합니다.

미성년자가 구매할 때 법정대리인이 해당 계약에 대하여 동의하지 않으면, 미성년자 본인 또는 법정대리인은 그 계약을 취소할 수 있습니다.

회원가입이나 상품의 구매 등 개인정보의 제공이 수반되는 서비스의 이용은 만 14세 이상만 신청할 수 있습니다.

 

6(개인정보의 변경, 보호)

회원은 이용신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우에는 지체 없이 회원정보 수정 등의 방법으로 그 변경사항을 수정해야 합니다.

수정하지 않은 정보로 인하여 발생하는 손해는 회원이 부담하며, 회사는 이에 대하여 아무런 책임을 부담하지 않습니다.

회사는 관련 법령이 정하는 바에 따라 이용자의 개인정보를 보호하기 위하여 노력하며, 이용자의 개인정보를 보호하기 위한 정책을 수립하고 개인정보 보호 책임자를 지정하여 이를 게시합니다.

이용자의 개인정보 보호는 관련 볍령 및 회사가 정하는 개인정보 처리방침에서 정한 바에 따릅니다.

쉬피도에서 제공하는 서비스를 통하여 거래가 성사되었을 때 회사는 판매자와 구매자 간에 물품거래와 배송 등의 이행과 관련하여 필요한 범위 내에서 구매자의 개인 정보를 판매자에게 제공합니다.

 

7(회원의 이용계약 종료)

회원은 언제든지 회사에 해지의 의사를 통지하여 이용계약을 해지할 수 있습니다. , 해지의사를 통지하기 전에 현재 진행 중인 모든 상품의 거래를 완료하거나 철회 또는 취소하여야 하며, 거래의 철회 또는 취소로 인한 불이익은 회원 본인이 부담하여야 합니다.

회사는 회원에게 다음 각 호의 하나에 해당하는 사유가 발생하거나 확인되면 이용계약을 해지할 수 있습니다.

  1. 다른 회원·회사(직원·상담원 포함)의 권리나 명예, 신용 기타 정당한 이익을 침해하거나 대한민국 법령 또는 공서양속에 위배되는 행위를 한 경우

  2. 회원이 합리적 사유 없이 상습적·악의적으로 이의를 제기하는 행위를 하는 경우

  3. 구매한 상품 또는 서비스에 특별한 하자가 없음에도, 상습적으로 사용 후 취소, 반품 등을 하는 행위를 하는 경우

  4. 기타 회원이 이 약관에 위배되는 행위를 하거나 이 약관에서 정한 해지사유가 발생한 경우

회사가 해지할 때에는 회사는 회원에게 이메일(E-mail), 전화, 팩스, 기타의 방법으로 해지 사유를 밝혀 해지 의사를 통지합니다.

이용계약은 회사의 해지의사가 회원에게 도달한 시점에 종료됩니다. , 이메일(E-mail)을 통한 해지의사 통지의 경우 발송시점을 도달시점으로 간주합니다.

본 조에 따라 회사가 이용계약을 해지하더라도, 해지 이전에 이미 체결된 매매계약의 완결에 관해서는 본 약관이 계속 적용됩니다.

 

8(서비스의 제공 및 변경, 중단 등)

회사는 전자상거래 서비스 및 이에 부수하는 기타 서비스를 제공합니다.

회사는 상품 등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의하여 제공할 상품 등의 내용을 변경할 수 있습니다.

회사가 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용에 대하여 상품의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 즉시 이메일 등을 통하여 통지합니다.

회사는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력, 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검, 교체, 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.

 

9(이용자에 대한 통지)

회사가 이용자에 대한 통지를 하는 경우, 이용자가 회사와 미리 약정하여 지정한 방법에 따라 이메일, SMS, 전화 등으로 할 수 있습니다.

회사는 불특정다수 이용자에 대한 통지의 경우 7일 이상 쉬피도 초기 화면에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있습니다.

 

10(수신확인 통지 등)

회사는 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인 통지를 합니다.

수신확인 통지를 받은 구매자는 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인 통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고 회사는 배송 전에 구매자의 요청이 있는 경우에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리하여야 합니다.

 

11(구매신청 및 개인정보 제공 동의 등)

쉬피도 이용자는 쉬피도에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, 쉬피도는 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다.

  1. 재화 등의 검색 및 선택

  2. 받는 사람의 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력

  3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료ㆍ설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인

  4. 이 약관에 동의하고 위 제3호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시

  5. 재화 등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는 쉬피도의 확인에 대한 동의

  6. 결제방법의 선택

쉬피도가 제3자에게 구매자 개인정보를 제공할 필요가 있는 경우 다음 각 호의 사항을 구매자에게 알리고 동의를 받아야 하며, 동의를 받는 사항이 변경되는 경우에도 같습니다.

  1. 개인정보를 제공받는 자,

  2. 개인정보를 제공받는 자의 개인정보 이용목적,

  3. 제공하는 개인정보의 항목

  4. 개인정보를 제공받는 자의 개인정보 보유 및 이용기간

쉬피도가 제3자에게 구매자의 개인정보를 취급할 수 있도록 업무를 위탁하는 경우 다음 각 호의 사항을 구매자에게 알리고 동의를 받아야 하며, 동의를 받는 사항이 변경되는 경우에도 같습니다. 다만, 개인정보 보호법에서 정하고 있는 방법으로 개인정보 취급방침을 통하여 알림으로써 고지절차와 동의절차를 거치지 않을 수 있습니다.

  1. 개인정보 취급위탁을 받는 자,

  2. 개인정보 취급위탁을 하는 업무의 내용

 

12(지급수단)

쉬피도에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급 방법은 다음 각 호의 방법 중 하나의 방법으로 할 수 있습니다.

  1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일 뱅킹 등의 각종 계좌이체

  2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제

  3. 온라인무통장입금

  4. 전자화폐에 의한 결제

  5. 마일리지 등 회사가 지급한 포인트에 의한 결제

  6. 회사와 계약을 맺었거나 회사가 인정한 상품권에 의한 결제

  7. 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등

 

13(회사의 통신판매중개자로서의 지위)

회사는 통신판매중개자로서 이용자와 판매자 간의 자유로운 상품 등의 거래를 위한 시스템을 운영 및 관리, 제공할 뿐이므로, 이용자는 상품 등을 구매하기 전에 반드시 판매자가 쉬피도 내에 작성한 상품 등의 상세 내용과 거래의 조건을 정확하게 확인해야 합니다. 구매하려는 상품 등의 내용과 거래의 조건을 확인하지 않고 구매하여 발생한 모든 손해는 이용자 본인이 부담합니다.

회사는 쉬피도를 통하여 이루어지는 구매자와 판매자 간의 거래와 관련하여 판매의사 또는 구매의사의 존부 및 진정성, 등록 상품의 품질, 완전성, 안정성, 적법성 및 타인의 권리에 대한 비침해성, 구매자 또는 판매자가 입력하는 정보 및 그 정보를 통하여 링크된 URL에 게재된 자료의 진실성 또는 적법성 등 일체를 보증하지 않습니다. 다만, 등록된 상품 관련 정보가 법규 위반이나 저작권 침해가 명백한 경우, 또는 저작권 등 권리를 침해 받았다고 주장하는 자가 그 침해의 정지ㆍ예방을 요청하는 경우 회사는 당사자간의 분쟁이 해결되어 권리관계가 명확해질 때까지 해당 상품에 대한 삭제, 수정 또는 미노출 처리할 수 있습니다.

 

14(구매자의 서비스 이용)

구매자는 구매의사 없이 판매자의 상품에 대하여 구매표시를 해서는 아니되며, 구매의사 없이 구매의사를 표시하여 판매자의 상품판매 기회를 방해하거나 다른 구매자의 구매기회를 방해한 것이 적발되면 회사는 해당 아이디에 대하여 회원자격을 정지하는 등의 조치를 할 수 있습니다

구매자는 상품을 구매하기 전에 반드시 판매자가 사이트 내에 작성한 상품의 상세 내용과 거래의 조건을 정확하게 확인해야 합니다. 구매하려는 상품의 내용과 거래의 조건을 확인하지 않고 구매하여 발생한 모든 손실과 손해는 구매자 본인에게 있습니다.

구매자는 본 약관과 회사가 쉬피도 화면에서 알리는 내용을 지켜야 하며, 본 약관과 쉬피도 화면에서 알리는 내용을 위반하거나 이행하지 않아서 발생하는 모든 손실과 손해에 대해 책임을 집니다.

회사는 판매자가 등록한 상품의 내용과 거래조건에 대해서 어떠한 보증이나 대리를 하지 않습니다. 따라서 구매자는 스스로 책임지고 상품을 구매해야 합니다.

구매자는 구매한 상품에 청약철회의 원인이 발생하면 수령한 상품을 임의로 사용하거나 훼손되도록 방치해서는 안 됩니다. 청약철회 상품의 임의사용이나 상품보관의 미흡으로 상품이 훼손되었을 때에는 그에 합당한 비용을 부담하여야 합니다.

구매자는 판매자와 상품매매 절차에서 분쟁이 발생하면 분쟁의 해결을 위하여 성실히 임해야 하며, 분쟁해결 과정에서의 불성실 등 구매자의 귀책사유로 판매자와 회사에 손실과 손해가 발생하면 그에 대한 모든 책임을 져야 합니다.

구매자가 상품을 구매할 때는 반드시 본인 명의의 결제수단을 사용하여야 하며, 타인의 결제수단을 임의로 사용 해서는 안 됩니다. 타인의 결제수단을 임의로 사용하여 발생하는 회사, 결제수단 소유자, 판매자의 손실과 손해에 대한 모든 책임은 구매자에게 있습니다.

매매대금의 결제와 관련하여 구매자가 입력한 정보 및 그 정보와 관련하여 발생한 책임과 불이익은 전적으로 구매자가 감당해야 합니다.

회사는 구매자가 매매대금 결제 때 사용한 결제수단에 대해 정당한 사용권한이 있는지 확인할 수 있으며, 이에 대한 확인이 완료될 때까지 거래진행을 중지하거나 해당 거래를 취소할 수 있습니다.

회사는 서비스가 제공 목적에 맞게 이용되고 있는지 확인하고 구매자에게 이용 목적에 위반되는 부분이 있는 것으로 확인되면 사유의 소명을 요청할 수 있습니다.

 

15(결제대금예치서비스 이용)

결제대금예치서비스란, 매매계약이 체결되고 구매자가 대금을 결제할 때 구매자의 결제대금 보호를 위하여 회사와 계약을 맺은 제3자가 일정 기간 동안 결제대금을 예치하는 서비스를 말합니다.

회사는 구매자와 판매자 간에 이루어지는 상품 등 매매의 안전성과 신뢰성을 높이고, 상품 등을 인수하기 전에 대금을 결제해야 하는 구매자를 보호하기 위하여 회사와 계약을 맺은 제3자를 통하여 결제대금예치서비스를 제공합니다.

회사는 결제대금예치서비스의 제공과 관련하여 판매자 또는 구매자를 대리하는 것이 아님은 물론, 상품 등의 매매와 관련하여 판매자 또는 구매자의 의무를 대행하는 것도 아닙니다.

구매자는 결제대금예치서비스를 통하여 구매대금을 결제하는 과정에서 발생하는 송금수수료 등을 부담하여야 합니다.

구매자는 회사가 결제대금예치서비스를 제공하는 과정에서 발생하는 이자 등에 대하여 회사에게 그 반환을 청구할 수 없습니다.

구매자는 상품 등을 공급받은 후 3영업일 이내에 회사와 계약을 맺은 제3자에게 상품 등을 공급받았다는 사실을 통보해야 하며, 회사와 계약을 맺은 제3자가 이 통보를 받으면 결제대금예치서비스는 종료됩니다.

구매자가 상품 등을 공급받은 날부터 3영업일이 지나도록 정당한 사유를 제시하지 아니하고 그 공급받은 사실을 통보하지 아니하는 경우 회사와 계약을 맺은 제3자는 판매자에게 결제대금을 지급할 수 있습니다.

 

16(청약철회 등)

구매자는 상품을 배송받은 날로부터 7일 이내에 반품 또는 교환을 요청할 수 있으며, 반품에 관한 일반적인 사항은 전자상거래법 등 관련 법령이 판매자가 제시한 조건보다 우선합니다. , 다음 각 호의 경우에는 구매자가 반품이나 교환을 요청할 수 없습니다.

  1. 구매자의 귀책사유로 말미암아 상품이 훼손된 경우

  2. 구매자의 사용 또는 일부 소비로 말미암아 상품의 가치가 현저히 감소한 경우

  3. 시간이 지나 재판매가 어려울 정도로 상품의 가치가 현저히 감소한 경우

  4. 복제가 가능한 상품의 포장을 훼손한 경우

  5. 주문에 따라 개별적으로 생산되는 상품 등으로 청약철회 등을 인정하는 경우 판매자에게 회복할 수 없는 중대한 피해가 예상되는 경우로서 사전에 해당 거래에 대하여 별도로 그 사실을 고지하고 구매자의 서면(전자문서 포함)에 의한 동의를 받은 경우

회사는 구매자로부터 교환 또는 반품의 의사표시를 접수하면, 즉시 그러한 사실을 판매자에게 통보합니다.

반품이나 교환에 필요한 왕복 배송비와 기타 필요한 비용은 귀책사유가 있는 쪽에서 부담합니다. 이 경우 상품 등의 하자로 인한 반품이나 교환의 경우에는 판매자가 그 비용을 부담하나, 구매자의 단순 변심으로 인한 반품이나 교환의 경우에는 구매자가 그 비용을 부담합니다.

 

17(이용자의 금지행위)

회사가 제공하는 서비스 이용방법을 따르지 않고 비정상적인 방법으로 서비스를 이용하거나 시스템에 접근하는 행위는 금지됩니다.

타인의 명의, 카드정보, 계좌정보 등을 무단으로 사용하여 회사가 제공하는 구매서비스를 이용하는 행위는 금지됩니다.

이용자는 제7조 제2항 각 호에 규정된 행위들을 하여서는 아니됩니다.

회사는 이용자가 본 조에 위반하는 행위를 한 것을 적발할 경우 해당 이용자에게 서비스의 이용 제한, 이용계약 해지, 민∙형사상 조치 등의 법적 조치를 취할 수 있습니다.

 

18(해외배송의 특칙)

쉬피도는 이용자에게 해외 판매자의 상품을 소개 및 중개하는 서비스를 제공하는바, 이로 인하여 불가피하게 다음 각 항에 의한 제약이 발생할 수 있음을 유념하여 주시기 바랍니다.

배송 전 주문 취소의 경우 당일 오전 주문 시 당일 낮 12시 전까지 취소가 가능하며, 12시 이후 주문 시 익일 낮 12시 이전까지 취소가 가능합니다.

교환 및 반품사유가 구매자의 변심이나 귀책사유로 인한 경우는, 왕복배송비를 구매자가 부담하여야 합니다. 특히 해외배송상품의 경우 그 비용이 클 수 있으므로 유의하시기 바랍니다.

쉬피도에서 판매되는 상품 가격에는 관세와 부가세(이하 “관세 등”이라 합니다)가 포함되어 있을 수 있고, 관세 등이 포함되어 있지 않은 상품에도 상품 종류, 가액, 구매 목적 등에 따라 추후 관세 등이 부과될 수 있으며, 이와 관련하여 관세청으로부터 수입신고 절차 및 관세 등의 납부 절차 통지를 받으실 수 있습니다.

 

19(재판권 및 준거법)

회사와 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.

회사와 이용자 간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.

 

 

 

 

Shipido Terms and Conditions

 

Article 1 [Purpose)

The terms and conditions of use of Shippido (hereinafter referred to as “the terms of use”) are provided by the website (www.shippido.co.kr, hereinafter referred to as “Shippido”) operated by Shippido Co., Ltd. (hereinafter referred to as “Company”). When using e-commerce related services (hereinafter referred to as “services”), rights, obligations, and other necessities between persons who trade goods or services, rights, obligations, responsibilities between users and members and the company, and services of users and members The purpose of this is to stipulate matters related to usage procedures, etc.

 

Article 2 (definition of terms)

The definitions of terms used in this agreement are as follows.

1.Shipido: Refers to the e-commerce system provided by the company for free trade of goods or services and the website for its operation.

2. User: Refers to members and non-members who receive the services provided by the company in accordance with these terms and conditions.

3. Member: It means a person who agrees to these terms and conditions and signs a service use contract with the company.

4. Non-member: It refers to a person who uses the services provided by the company without signing up as a member.

5. ID: means the user's own account (including Facebook, Google, Amazon, email address, etc.) that the user has registered in the company's system for identification and service use. .

6. Seller: It refers to a person who enters into a separate sales and use contract with the company for the purpose of selling their own products and sells their own products to buyers through Shipido.

7. Buyer: This refers to a person who purchases products from sellers registered in Shipido, and includes both members and non-members.

The meaning of terms not defined in Paragraph 1 follows the relevant laws and general trading practices.

 

Article 3 (Specification, effect and change of terms and conditions)

The company shall display the contents of this agreement, the company's name, the name of the representative, the address of the business office, the phone number, the business registration number, the mail-order business report number, the person in charge of personal information management, etc. Start. However, the contents of the terms and conditions can be provided so that the user can view it through the connection screen.

The company is responsible for Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.(hereinafter referred to as the “Electronic Commerce Act”), Act on Regulation of Terms and Conditions, Basic Act on Electronic Documents and Electronic Transactions, Electronic Financial Transactions Act, These terms and conditions may be amended within the scope of not violating related laws, such as the Electronic Signature Act”, “The Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection,” and “Basic Consumer Act”.

If the company revises the terms and conditions, the date of application and the reason for the amendment shall be specified and announced on the initial service screen of Shipido together with the current terms and conditions from 7 days before the application date to the day before the application date. However, if the terms and conditions are changed against the user, it will be notified from 30 days before the effective date to the day before the effective date.

The terms and conditions modified pursuant to Paragraph 3 shall not be applied retroactively before the effective date unless there are special regulations or other unavoidable reasons in the relevant laws and regulations.

If the user does not expressly express his or her intention to reject after the application date notified pursuant to Paragraph 3, it is deemed to have agreed to the revised terms and conditions, and members who do not agree to the revised terms and conditions may request membership withdrawal. Despite the measures in paragraph 3, the company is not responsible for damages to users caused by not knowing the amendment to the terms and conditions.

 

Article 4 (regulations other than the terms and conditions)

Matters not disclosed in these terms and conditions follow the regulations and general business practices of related laws such as the Electronic Commerce Act.

If necessary, the company may set individual terms and conditions to be applied to a specific service and notify them to Shipido, in which case the individual terms and conditions will take precedence over these terms and conditions.

Article 5 (establishment of use contract)

The use contract for the service provided by the company is established when the company approves the application for use by the person who intends to use the service, and at this time, the person who intends to use the service must express his or her intention to agree to these terms and conditions.

The time of establishment of the service use contract is the time when the company's intention to consent to use reaches the applicant through the service screen or e-mail of Shipido.

When a minor makes a purchase, if the legal representative disagrees with the contract, the minor himself or his legal representative may cancel the contract.

Only 14 years of age or older can apply for the use of services that involve provision of personal information such as membership registration or product purchase.

 

Article 6 (change and protection of personal information)

If the information entered at the time of application for use is changed, the member must correct the change without delay, such as by modifying the member information.

Damages arising from unmodified information are borne by the member, and the company does not bear any responsibility for this.

The company strives to protect users' personal information in accordance with relevant laws and regulations, establishes a policy to protect users' personal information, and appoints a person in charge of personal information protection and posts it.

The protection of users' personal information is in accordance with the relevant laws and personal information processing policies set by the company.

When a transaction is concluded through the service provided by Shipido, the Company provides the buyer's personal information to the seller to the extent necessary for the performance of goods transactions and delivery between the seller and the buyer.

 

Article 7 (Termination of Member's Use Agreement)

A member may terminate the use contract at any time by notifying the company of his or her intention to terminate. However, before notifying the intention to cancel, all transactions in progress must be completed, withdrawn or canceled, and any disadvantages caused by withdrawal or cancellation of the transaction must be borne by the member himself.

The company may terminate the contract of use if any of the following reasons occurs or is confirmed to the member.

1. In case of infringement of the rights, honor, credit, or other legitimate interests of other members or companies (including employees and counselors), or in violation of Korean laws or regulations or public order and morals

2. When a member conducts a habitual or malicious objection without a reasonable reason

3. In the case of habitual cancellation or return of goods or services, even if there is no special defect in the purchased product or service

4. When other members act in violation of these terms and conditions, or when a reason for termination specified in these terms and conditions occurs

When the company terminates, the company notifies the member of the intention to terminate by e-mail, telephone, fax, or other means by stating the reason for termination.

The contract for use ends when the company's intention to terminate reaches the member. However, in the case of notification of intention to cancel via e-mail, the time of sending is regarded as the time of arrival.

Even if the Company terminates the use contract pursuant to this Article, these Terms and Conditions will continue to apply with respect to the completion of the sale contract already concluded prior to termination.

 

Article 8 (provision and change of service, suspension, etc.)

The company provides e-commerce service and other services accompanying it.

The Company may change the contents of the product to be provided according to the contract to be concluded in the event of a product being sold out or technical specifications changed.

If the company changes the contents of the service contracted with the user for reasons such as a product sold out or a change in technical specifications, the reason will be immediately notified to the user via e-mail.

The Company may temporarily suspend the provision of services in the event of natural disasters or force majeure equivalent, maintenance, inspection, replacement, breakdown, or interruption of communication of information and communication facilities such as computers.

 

Article 9 (Notice to Users)

When the company notifies the user, it can be done by e-mail, SMS, phone, etc. according to the method specified by the user in advance with the company.

In the case of notification to a large number of unspecified users, the company can substitute individual notifications by posting them on the initial screen for more than 7 days.

 

Article 10 (Notification of receipt confirmation, etc.)

The company notifies the user of receipt confirmation when there is an application for purchase from the user.

The purchaser who has received the notification of receipt may request change or cancellation of the purchase application immediately after receiving the notification of confirmation of receipt, if there is a discrepancy in the expression of intention, and the company may request the purchaser's request before delivery without delay. Must be processed.

 

Article 11 (purchase application and consent to provide personal information, etc.)

Users of Shipido apply for purchase by the following or similar methods from Shipido, and Shipido must provide each of the following information in an easy-to-understand manner when users apply for purchase.

1. Search and selection of goods, etc.

2. Enter the recipient's name, address, phone number, e-mail address (or mobile phone number), etc.

3. Confirmation of the contents of the terms and conditions, services for which the right to withdraw subscription is restricted, and the burden of expenses such as shipping and installation fees

4. Agree to these terms and conditions and confirm or reject the matters in subparagraph 3 above.

5. Application for purchase of goods, etc. and confirmation of this or consent to confirmation of Shipido

6. Selection of payment method

If it is necessary to provide the purchaser's personal information to a third party, the following items must be notified to the purchaser and consent must be obtained, and the same applies even if the matters for which consent is obtained are changed.

1. Persons to whom personal information is provided,

2. Purpose of using personal information of the person receiving personal information,

3. Items of personal information to be provided

4. Period of retention and use of personal information of the person receiving personal information

When Shipido entrusts the business to a third party to handle the purchaser's personal information, the following items must be notified to the purchaser and consent must be obtained, even if the matters for which consent is obtained are changed. However, by notifying through the personal information handling policy in the manner prescribed by the Personal Information Protection Act, you may not go through the notification procedure and consent procedure.

1. Persons entrusted with handling personal information,

2. Contents of work entrusted with handling personal information

 

Article 12 (Means of Payment)

The payment method for goods or services purchased from Shipido can be done in one of the following ways.

1. Various account transfers such as phone banking, internet banking, and mail banking

2. Various card payments such as prepaid card, debit card, credit card, etc.

3. Online non-bankbook deposit

4. Payment by electronic money

5. Payment based on points paid by the company, such as mileage

6. A contract with the company or the company